Rozmowa z widzami o spektaklu „Pogorzelisko”, reż. Cezary Iber

Beata Kustra: Jakie są Pani pierwsze wrażenia po spektaklu Pogorzelisko?

To ciekawy spektakl. Myślę, że może wzruszać, ale i śmieszyć. Podobała mi się scenografia, niektóre rozwiązania sceniczne, inne natomiast drażniły, bo było ich za dużo. Uważam, że wykorzystanie tak wielu środków estetycznych było zbędę w spektaklu, ponieważ nie niosły one za sobą dodatkowych treści. Bardziej miałam wrażenie, że to dodatek o powielonym znaczeniu, niż budowanie kolejnych poziomów interpretacyjnych. Podobała mi się natomiast próba rozdzielenia planów, poprowadzenia historii równocześnie. Momenty, w których opowieść zostaje rozbita na dwie lub trzy równolegle narracje uznaję za ciekawe.

BK: Co Pani myśli na temat nowych mediów? Czy w Pogorzelisku sprawdziło się ich wykorzystanie?

Nowe media także zostały potraktowane jako dodatek. Odebrałam je jako próbę oddania stanów emocjonalnych bohaterów, chociaż o postaciach dowiadujemy się wystarczająco dużo z warstwy tekstowej.

BK: A muzyczna warstwa spektaklu?

Mi się podobało, lubię takie rozwiązania. Wydaje mi się, że to zależy od człowieka i jego stopnia zażyłości z teatrem. Muzyka w tym spektaklu była lekka, ja taką lubię.

BK: Znała Pani wcześniej dramat Pogorzelisko?

Nie, nie znałam. Ale wiem, że musze przeczytać. Bardzo mi się podoba ten tekst, chociaż słyszałam, że zaszły pewne zmiany na potrzeby spektaklu. Ciekawi mnie co zostało wyrzucone. Właśnie – Pogorzelisko to przedstawienie, które ciekawi.

Skomentuj

